ILSAC פענוח סיווגי שמן לפי


ILSAC הינה הוועדה הבינלאומית לתקינה ובדיקת שמנים. הוועדה נוסדה ביוזמתה של התאחדות יצרני הרכבים האמריקאית (AAMA) והתאחדות יצרני הרכב היפנית (JAMA) בכדי להקשות על הדרישות עבור יצרנים של שמני מנוע למנועי בנזין.

סיווג של ILSAC אמור להיחשב כתת קטגוריה (יותר נכון קטגוריה) בסיווגי API , למרות היותו ארגון עצמאי.

אז מה נותן לנו תת קטגוריה כזו ובמה היא שונה מסיווגי API?

תקני ILSAC מקשים יותר מתקני API ברישות הבאות:

  • התנגדות גזירה מוגברת (השמן מבצע את תפקידיו גם בלחץ מוגבר)
  • חיסכון תמידי בדלק
  • סינון משופר בטמפרטורות נמוכות יותר
  • הפחתה ביצירת קצף
  • צמיגות שמן נמוכה יותר (במיוחד על מנועים עוצמתיים).
  • נוכחות נמוכה של זרחן בשמן (אורך חיים של מאיץ יהיה גדול יותר)
  • תנודתיות נמוכה של שמן (שמני מנוע נצרכים עם הזמן (הפסד, תנודתיות וכו '), איכות זו מפחיתה את צריכת השמן

נכון להיום רשמית מסווגים 5 קטגוריות ILSAC - ILSAC GF-1, GF-2, GF-3, GF-4, GF-5.

GF-1 - הוצג בשנת 1994, כרגע מיושן. זהה ל- SH של API . הוא כולל את הדרישות הראשוניות עבור שמני מנוע של מכוניות יפניות ואמריקאיות.

GF-2 - מאז 1997 עולה בקנה מידה אחד עם ה -SJ  של API, כיום הוא גם כן מיושן.

GF-3 - מאז 2001 מקביל ל- API SL. יש דרישות מוגברות על הביצועים הסביבתיים של מערכת הפליטה, חיסכון בדלק, ביצועי המנוע עומדים בעומסים קריטיים ומאריכים חיים. נחשב גם מיושן, אבל עדיין בשימוש.

GF-4 - מאז 2004, עונה API SM, מכסה על GF-3 מכל הבחינות: חומרי ניקוי משופרת וחסכון הדלק, הדגיש את הדרישות לתוכן זרחן ל -0.08%. שומר את המאפיינים בתקופה המוגברת של השימוש.

GF-5 - הוצג בשנת 2010 יחד עם ה- API SN. שמנים מסווגים נועדו לספק הגנה מוגברת עבור בוכנות וטורבו מדחסים נגד המשקעים בטמפרטורה גבוהה, דרישות גבוהות ממוקמות על היווצרות בוצה. שינוי העיקרי מגרסאות הקודמות הוא באפשרות שימוש במנועי דלק ביולוגי. ההגנה החדישה עבור מערכת פליטת רעילים. טווח החלפת השמן גדול יותר. זהו תקן המוגדר עבור כל מנועי הדור האחרון.