title

Google Map

פלג אחרי עבודה ממושכת במנוע יכול לספר לנו דברים מאוד מעניינים לגבי התיפקוד של המנוע

Posted by pavel 23/04/2019 0 תגובות

אם יצא לך להחליף פלגים ברכב, והמצב של הפלג היה דומה לאחת התמנות האלו?

עכשיו  יש לך אפשרות לדעת ממה זה נובע


 

מס 1

בתמונה מס 1 מוצג מצת שירד ממנוע שעבודתו אפשר להחשיב כמצויינת.החצאית של 

האלקטרודה צבע חום וללא משקעים. אין סימני שמן .מנוע הזה הוא חיסכוני עם נתוני

בעירה תקינים לחלוטין. אין צורך בהוספת שמן בין הטיפולים השגרתיים.

מס 2

בתמונה מס 2 מוצג מצת שהוצא ממנוע שעובד בתערובת מאוד עשירה. ישנן כמה סיבות לתופעה זו:

מסנן אוויר סתום, מערכת הצתה לא תקינה, מזרק דולף. בעירה לא תקינה במנוע הזה .

מס 3

בתמונה מס 3 המצב הוא הפוך, התערובת היא עניה צבע של האלקטרודה הוא הפור בהיר עד לבן וכאן יש סיבה לדאגה, 

במאמץ בתא שריפה הזה הטמפרטורה בעירה תיהיה גבוע מדי ויכול להגרם נזק לשסתומי פליטה או בוכנה הם פשוט ישרפו

מס 4

בתמונה מס 4 צבע המצת הוא אדמדם. זהו סימן שהמנוע עבד עם דלק בעל איכות נמוכה עם הרבה תוספות שביניהם גם ברזל.

לאורך זמן ברזל יוצר שכבה עם הבידוד של המצת הוא לזרם ניהיה יותר קל לעבור דרכו מאשר דרך האלקטרודה. והמצת כזה יפסיק לעבוד

מס 5

בתמונה מס 5 ישנם סימנים אופיינים של שמן במיוחד על ההברגה של המצת. אפשר לראות זיוף בזמן התנעת בוקר 

ועשן כחול לבן שמראה שישנו שמן בתוך הצילינדר שנשרף. סיבה לכך ככל הניראה היא גומיות שסתומים יבשות.

מס 6

בתמונה מס 6  אפשר לראות שמצת הזה היה בתוך צילינדר שלא עובד עקב תקלה מכאנית זמן מה באותו צילינדר, 

לדוגמא טבעת בוכנה שבורה, שסתום שרוף או שבור. 

תצרוכת דלק במנוע הזה גבוה הספק יורד משמעותית הפתרון היחיד  הוא שיפוץ  מנוע.

מס 7

בתמונה מס 7 המצת הוא ללא אלקטרודה כלל ולכך ישנם המון סיבות כגון:

מצת עם פגם ביצור, מנוע עבד עם דטונציה במשך הרבה זמן, דלק עם אוקטן מאוד נמוך, הצתה מוקדמת...

התקווה היחידה שאלקטרודה שנשברה עברה את שסתום הפלטה ללא פגע ויצא אל האגזוז ולא גרמה נזק לראש  מנוע.

מס 8

בתמונה אחרונה ניראה מצת שמורכב במנוע עם תצרוכת שמן גבוה שטבעות הבוכנה שקעו. 

רכב זה מעשן חזק. שמן מנוע נשרף ובגלל זה ישנם משקעים על אלקטרודה. במנוע הזה דרוש שיפוץ.

השאר תגובה