title

Google Map

תיבת הילוכים כפולת מצמדים DSG

Posted by pavel 23/04/2019 0 תגובות

אז רצינו לעשות סדר בבלגן ...


קונצרן פולקסווגן שמאחד מתוכו כמה יצרנים מובילים בתחום הרכב כמו סיאט ,סקודה ,אודי, פולקסווגן ופורשה שגם שייכת לקונצרן כבר כמה שנים טובות עשה שיעורי בית  ופיתח תיבת הילוכים רובוטית חדשה  שנקראת DQ380,אבל לפני כן רצינו לספר על איזה תיבות קיימות ,מה היתרונות –חסרונות .

אז כך נתחיל בתיבות רובוטיות  שנקראות DSQ,STRONIC,PDK.

DSG-היא תיבה כפולת מצמדים שמתחלקת לשתי סוגים .מצמד יבש או רטוב.

.DQ200 היא תיבה עם מצמד יבש .מומנט מרבי שהיא יכולה להעביר הוא 200NM ולכן היא מורכבת על רכבים עם נפח מנוע 1800T מקסימום. תיבה זו היא כשל אחד גדול למרות האחריות המורחבת הקונצרן לא שיפר שום דבר תקלות הם רבות החל ממצמדים, גלגלי תנופה, מכאטרוניק(יחידת תפעול של התיבה)

בעיות מכאניות  כמו שברים בגלגלי שיניים, צירים למיניהם כתוצאה מנפח שמן בתיבה מאוד נמוך כ 2+ ליטר.

לא מומלץ להתקרב לרכבים עם התיבה הזו גם ברכב חדש כי כנראה תבלו הרבה במוסך.

כמובן שיפורים ....

אין שום טעם לשפר רכב עם תיבה כזאת מעבר לSTAGE 1 בכל תוכנה ,אחרת היא  לא תחיה הרבה זמן .

כל רכב שהוא עם מנוע 2000 טורבו  כבר מצוייד עם תיבה אחרת שנקראת  DQ250 שהיא תיבה עם מצמדים רטובים .היא תיבה מצוינת עם מטפלים  בה כראוי ..

מומנט מירבי הרשמי שהיא יכולה לספוג מהמנוע  250 NM   אך בפועל הרבה יותר. קיימים הרבה פרויקטים בעולם שהספקים הגיעו  גבוה מאוד עם תיבה סטנדרטית ללא שום חיזוק חוץ ממתוכנת ניהול תיבת הילוכים.

תיבה זו הופיעה בכל רכבים חוץ מאודי  הורכבה על דגמים שנפח מנוע שלהם היה 2000 סמ"ק.

בסך הכל  תיבה ללא תקלות .הילפות שמן כל 30000 ק"מ במקום 60000 רק יועילו לאמינות.

כמובן זו תיבה מתאימה לרכבים עם הנעה קדמית בלבד.

תיבה הבאה היא תיבה DQ500 היא גם תיבה רטובה בעלת שני מצמדים .תיבה מצויינת הורכבה על רכבים עם הנעה כפולה.בעלת 7 הילוכים.ללא תקלות עם החסקה ראויה.

ולבסוף תיבה חדשה DQ380 זו תיבה רטובה מחוזקת המסוגלת להחזיק עד 380 NM מומנט .תורכב לרכבי ספורט של הקונצרן  כמו גולף GTI ,לאון CUPRA ,אוקטביה RS וכו...

כמובן קיימות עוד 3 תיבות המיועדות לרכבי אודי הנעה כפולה וגולףR  :DQ500,DQ511,DL 501 .

תיבות  מצויינות בעלות כח סיבולת רב .כמובן מיעדות לרכבי ספורט עם הספקים יחסית גבוהים.

תיבת PDK  אצל פורשה היא תיבה דומה במבנה שלה ל DSG אך תכונותיה שונות בהרבה.

היא תיבה מאוד אמינה אך גם דורשת אחזקה תקינה.

השאר תגובה