עזרה בבחירת דיסקי בלמים: מה לחפש, המותגים הטובים ביותר, מאפייני הבחירה.

Smiley face
 

מתי להחליף דיסקי בלמים?

בניגוד לחוכמה הרווחת, שבלמים קיימים לפחדנים, לא כך הדבר , הבלמים עבור כולם. שלומו של הנהג ושל כל הסובבים אותו בכביש תלוי באיכות מערכת הבלמים. 
לכן, מדי פעם צריך לבזבז כסף על דיסקי בלמים.

Smiley face

אין תקנות נוקשות להחלפת דיסקים: הבלאי שלהם תלוי רק באיכות המתכת, סגנון הנהיגה וגורמי מזג האוויר. אז אתה צריך לעקוב מדי פעם על מצב דיסקי הבלמים 
כדי לא לפספס את הרגע בו הגיע הזמן לשים חדשים.

במהלך פעולה רגילה ואיכות טובה של שאר הבלם (רפידות, מחוגה) , הדיסק יימחק לאט ובאופן שווה מבלי לגרום לבעיות לנהג. בממוצע, הדיסקים מוחלפים בדרך 
כלל בפעם השלישית של החלפת רפידות הבלמים , ועד אותו רגע יש להם זמן לעבוד על המשאב שלהם.

ישנם כמה גורמים המשפיעים על חיי הדיסק:

  • סגנון נהיגה ומצב נהיגה. ככל שהמכונית נמצאת בפקקים בתדירות גבוהה יותר (מצב בלימת תאוצה), נמחקים דיסקי הבלמים במהירות רבה יותר. גופי הבלם למי שרוכב על כביש חופשי במהירות רגילה משרתים הרבה יותר זמן.
  • איכות רפידות הבלם. הקשיות והקשיחות של חומרי הדיסק והרפידות חייבים להתאים זה לזה, אחרת רפידות בלמים קשיחות מדי "יהרסו" ??את הדיסק מהר מדיי. 
  • חלקים מתאימים. השיפוע הקל ביותר - וייסר חריץ עמוק בדיסק, מה שמפחית את חוזקו. מסיבה זו מחליפים רפידות בלמים בדיסקים: רפידות ישנות, שכבר נשחקו חלקית, לא יתאימו בצורה מושלמת ל"משטח העבודה".
  • איכות התקנת הדיסק: במהלך ההתקנה, מכונאי מוסמך בודק ומנקה (במידת הצורך) את משטח הרכזת, מנקה ומשמן את מכווני הצליעה.
בנוסף למחיקה רגילה, מתרחשות גם נסיבות כוח עליון: קורוזיה עמוקה של הדיסק, סדקים, עיוותים ועיקומים, שבבים וכו '.
 אם הגורם לא היה בלאי קריטי, הדבר מעיד על איכות מתכות לקויה או על פגמי ייצור.
גם אם הבעיה תתרחש רק בכונן אחד, אמורים אנו להחליף זוג, וגם את רפידות הבלמים.

Smiley face

כיצד לבחור דיסקי בלמים: פרמטרים נדרשים בבחירת כוננים, עליכם להתמקד במפרט טכני:

  • קוטר הדיסק. ככל שהדיסק גדול יותר, כך הגודל של הרפידות יכול להיות גדול יותר ומשטח המגע יהיה גדול יותר, אך בעת הקנייה, עליכם לקחת בחשבון שיש מקום להתקנת הקליפר. במילים אחרות, הבלמים צריכים להתאים במקומם.
  • הגובה לא צריך לחרוג מהמקסימום האפשרי לכל מותג רכב מסוים.
  • קוטר חור הריכוז צריך להתאים בבירור לקוטר הבליטה על הרכזת. לא אמורות להיות סטיות, אפילו ב 0.5 מ"מ.
  • מספר וגודלי חורי ההרכבה עשויים להשתנות: 4, 5, 6 או 12, תלוי בדגם
  • יעוד הכונן הוא על הציר האחורי או על הקדמי.

Smiley face

גדלים: A - קוטר הדיסק, B - גובה הדיסק,
C הוא הקוטר של חור הריכוז,
D הוא עובי החלק העובד.

בבחירת דיסקי הבלמים, עליכם לוודא שהם מתאימים למותג מסוים של מכונית: הסטייה הקלה ביותר מהפרמטרים הנדרשים לא תאפשר להשתמש בהם.
כמו כן, בבחירתך יש לקחת בחשבון את עובי החלק העובד של הדיסק, את מידת השחיקה המותרת (מחוון זה יכול להיות בין 2 ל 5 מ"מ), משקל (ככל שקטן יותר טוב).

Smiley face

מפלס השחיקה המותר מסומן בצד הקדמי.

מבין האפשרויות הזמינות כבר תוכלו לבחור לפי הפרמטרים:

  • מוצק או מאוורר
  • עם חריצים, ניקוב או משטחים חלקים,
  • מוצק או מורכב (עם אמצע אלומיניום), ובמורכב - סוג החיבור של החלקים המרכזיים והעבודה.
  • חומר: מתכת, פחמן או קרמיקה.

הדרך הקלה ביותר לציין את מותג המכונית שלך בזמן הקנייה, ואז לבחור מבין האפשרויות המתאימות הזמינות.

מדריך למותג: בחירה לפי התקציב שלכם

ראשית כל, יש לציין כי יצרנים גדולים מייצרים מוצרים מסוגים שונים: עילית, בינונית ותקציבית. לכן, לאחר שפגשתם דיסקים של מותג VIP לא יקר, אל תתפלאו: 
הביקוש לדיסקיות בלמים גדל ללא הרף, והיצרנים צוברים את נתח השוק שלהם בדרך זו.

לפי רמת האיכות והטכנולוגיות בהן משתמשים, ניתן לחלק את כל המותגים:

  • קטגוריית VIP: כמו תמיד, TRW באיכות גרמנית, Textar, Zimmerman, ברמבו (Brembo) האיטלקי ופרודו (Ferodo) האנגלית הם המובילים.
  • הפופולריות ביותר: היצרנים הגרמנים בוש (Bosch) ומייל (Meyle) , רודאוס (Roadhouse) ורמסה (Remsa) הספרדי ,Trusting האיטלקי.
  • קטגוריית תקציב: LPR איטלקית, ABE הפולנית, Starline ו- Profit הצ'כיות.

טיפ לקונה

לחלק מדגמי הדיסק יש תעלות פנימיות וחריצים חיצוניים שאינם נוגעים באופן רדיאלי מהמרכז, אך עם פוע. החריצים נדחפים לכיוון הסיבוב לניקוי עצמי יעיל יותר, 
והתעלות הפנימיות מכוונות בכיוון ההפוך לקבלת לכידת אוויר טובה יותר. ויש לקחת בחשבון את התכונה הזו בעת הקנייה וההתקנה: דיסקים כאלה מיוצרים בנפרד
עבור הצד השמאלי והימני ונמכרים בזוגות.

Smiley face

ערוצים פנימיים סימטריים לרדיאלי

Smiley face

מבנה א-סימטרי של ערוצים פנימיים

Smiley face

דיסקים מותאמים (למעלה) ושאינם זוגיים (מתחת)

כיצד להבדיל בין מקורי לזיוף: כמה טיפים

עליכם להתחיל בכך שכאשר קונים דיסקים בשוק או מידיים פרטיות, אזי רכישת המוצר המקורי היא בדרך כלל עניין של מזל גדול. 
נקודת אזהרה צריכה להיות מחיר נמוך מדי, אריזה לא מובנת או היעדרה.
מעבד. דיסקים מקוריים מיוצרים על ידי יציקה וטחינה שלאחר מכן. כל הקצוות מעובדים בקפידה, המשטחים מכוסים במיקרוגרפיה קניינית של החריצים הקטנים ביותר.
יצרני זיופים אינם טורחים בעיבוד כזה, הדיסקים יהיו עם קצוות מחוספסים, ללא בדיקה מדוקדקת של פני השטח.

Smiley face

דיסק מקורי (למעלה) ומזויף (תחתון)

עובי. אתה יכול לחסוך הן בכמות והן באיכות המתכת, כך שדיסקים מזויפים יהיו דקים מהצפוי וישקלו פחות. הדיסקים המקוריים חייבים להתאים בדיוק לעובי
ולמשקל המוצהרים.

Smiley face

יצרני מוצרים מזויפים (תמונה למטה) שנשמרו על מתכת

מחיצות פנימיות. יציקת דיסק עם אוורור היא משימה טכנולוגית מסובכת למדי. למחיצות עומס גדול במהלך הבלימה, וכדי להגדיל את הכוח, המעבר בין המחיצה 
הרוחבית למישור הדיסק נעשה מעוגל. בזיופים המפרק הזה יעבור בזווית ישרה, ללא עיגול.

Smiley face

מעבר חלק של מחיצות בדיסק המקורי (משמאל)

וזווית חדה בקמטים (מימין)

כפי שמראה בפועל, חיסכון בדיסקי בלמים הוא רכישה של מוצרים איכותיים ועמידה בכל כללי ההפעלה והחלפה מתוזמנת בזמן. במקרה זה, הבלמים יעבדו 
בדיוק כפי שהם צריכים: מבלי לגרום לשאלות ותלונות.

בהצלחה בדרך!

מקור: dok.dbroker.com.ua