האם יצרני הרכב מעוניינים שרכב שלנו יתקלקל לאחר סיומה של האחריות?


בכתבה הזאת הייתי רוצה להתיחס למרווחי טיפולים של הרכבים מיצרנים שונים והוראות להחלפה של נוזלים במכלולים חשובים כמו תיבת ההילוכים.

אז אם אתם יודעים או לא בכל תיבת הילוכים ישנו שמן ותפקידיו רבים,כמו שימון ,קירור ,ספיגה של שבבים קטנים שנעים בתוך התיבה ,יצור לחץ וכו...

האם יש צורך להחליף אותו מתישהו כמו שמן מנוע הרי בתיבה לא מתבצע תהליך בעירה ?...

אכן כן ,כמובן שיש אבל יצרני רכב רכב לא ימליצו לכם לעשות זאת כי פעולה זו תתן לתיבה שלכם לחיות הרבה יותר זמן.

בואו ניקח את יצרני הרכב כמו פיגו וסיטרואן .התיבה שהייתה מורכבת שם לאורך הרבה שנים בכל הרכבים האוטומטיים היא תיבה AL4 

שנחשבת לתיבה לא אמינה .בשנים הראשונות הוחלפו תיבות כאלה באחריות גם לאחר 20000 ק"מ .כמות התיבות הייתה אדירה לאחר מכן 

החלו לשפץ להחליף שמן אבל עד היום לא הוציאו הוראה שהתיבה הזאת דורשת טיפול כמו כל מכלול ברכב האם זה שמן מנוע,נוזל בלמים ,

קירור שמאבדים מתכונותיהם לאורך זמן.תקלות בתיבה הזאת נשארו זהות עד היום .

בשנים האחרונות מרווחי טיפולים הוארכו וישנם יצרנים שממליצים לבצע טיפולים אחת ל 30000 ק"מ וזה לרכבים עם מגדשי טורבו שמאוד 

רגישים לשמן איכותי.

יש יצרני כמו הונדה ,שהרכבים שלו נחשבים למאוד אמינים.במפרט שלו אכן יש הוראה להחליף שמן גיר אך ללא מסנן .

במוסכים מורשים בארץ לפחות אפילו לא יודעים שקיים מסנן שמן לתיבת הילוכים.

האם זה הגיוני שרכב שמטופל לפי הוראות היצרן יגיע לק"מ מכובד והמסנן הזה לא יוחלף.האם אתם חושבים כשתרגישו מכות בהעברת הילוכים,

או החלקה  החלפת מסנן כניראה כבר לא תעזור אלה שיפוץ נרחב של התיבה או החלפתה.

יצרן מכובד כמו BMW גם לא מעוניין שרכב שלכם יהיה תקין לאחר גמר אחריות ולכן לפי הוראות יצרן שמן בגיר לא מלחיפים

לאורך כל חיי התיבה כמו בפיגו סיטרואן.

גם קונצרן VAG שמייצג את ארבעה יצרנים מובילים SKODA,SEAT,AUDI ,VOLKSWAGEN עד היום מוכר לנו רכבים 

עם תקלות שמתוכננות לקרות בסיום האחריות.

כל המנועים היום מתוזמנים ע"י שרשרת תזמון ומתיחה אוטומתית בעזרת לחץ שמן .יש לי פה  3 עצות שכדי לכם לקיים :

1.החלפות שמן מנוע לעתים יותר קרובות מהמלצת יצרן

2.החלפת שרשרת תזמון יזומה כל 100000 ק"מ

3.בדיקת מפלס שמן אחת לשבוע.

אם תקפידו על הפעולות האלה אתם תצליחו להאריך את חיי המנוע שלכם בעיקר הכוונה למנועים בעלי 

נפח קטן 1000 טורבו,1200 טורבו,1400 טורבו.אלה מנועים שתוכננו גג ל 250000 ק"מ.

מנועי  1800 יותר טובים בקצת אך, תצרוכת שמן שלהם גבוה ויש מספר לא קטן של מנועים שבוצע בהם שיפוץ  

כללי במסגרת האחריות אפילו שזאת פגה מזמן.

תיבת הילוכים הידוע מכל העולם DQ200 עם שני מצמדים יבשים הנקראת DSG7   גרמה לקונצרן נזק תדמיתי רב עוצמה מפני שהיא כישלון אחד גדול.

עד היום מוכרים רכבים עם נפחים קטנים בשילוב עם התיבה הזאת ומספרים לנו שפטרו את בעיות שלה אך זה לא נכון .

לעומת זאת ישנם שתי תיבות הילוכים מאוד מוצלחות DQ250 uDQ500 .תיבות האלה עד הים מורכבות על כל הרכבים של הקונצרן עם מנועי 2000 סמ"ק ומעלה .

הסימון 250 ו 500 זהו מומנט מירבי שהתיבה מסוגלת להעביר  אך ניסיון של 10  מוכיח שהם מסוגלות להרבה יותר.מומלץ להחליף 

שמן ומסנן  בגירים האלה אחת ל 60000 ק"מ ,אבל תשמעו לעצה תחמירו עם כל המרווחי טיפולים לרכב שלכם ואתם תראו כמה זה משתלם .