כל כמה ק"מ להחליף שמן מנוע

בעלי רכבים רבים לא יודעים כל כמה זמן צריך להחליף את השמן במנוע ברכבם או לפקפק בנתונים שמסר היצרן לגבי תדירות החלפתם של חומרים מתכלים. ולאמן הסתם. לבצע החלפה כל 10-15 אלף ק"מ זה לא תמיד לגמרי נכון.

עדיף להתבונן במספר שעות הנסיעה והמהירות הממוצעת. יש הרבה מרכיבים בתשובה לשאלה באיזו תדירות להחליף את השמן במנוע. ביניהם המלצות יצרן הרכב, תנאי הפעולה של הרכב (כבדה / קלה, בעיר / על הכביש המהיר, לעתים קרובות / לעתים רחוקות), הקילומטראז 'לפני החלפת השמן וקילומטראז' הכולל, המצב הטכני הברכב והשמן המשמש.

כמו כן, גורמים נוספים משפיעים על תדירות החלפת השמן במנוע - מספר שעות הפעילות, הספק ונפח המנוע, הזמן שעבר מהחלפת השמן האחרונה (גם מבלי לקחת בחשבון את פעילות הרכב). לאחר מכן, נספר לך בפירוט על תדירות ההחלפה של השמן במנוע, כיצד זה קורה ודברים אחרים שכנראה יועילו לך.
 
Периодичная замена моторного масла


למי שלא רוצה להיכנס לפרטי פרטים ולהבין הכל בפירוט, מיד ניתן תשובה על מרווח זמן החלפת שמן במנוע: בתנאים עירוניים, השמן "עובד" 8-12 אלף ק"מ, בכביש מהיר / אור ללא פקקים זה "פעיל" עד 15 אלף ק"מ. הדרך המדויקת ביותר לברר מתי להחליף ניתן לספק רק על ידי ניתוח מעבדה של צריכת שמן.

מה משפיע על תדירות ההחלפה של שמן מנוע
כל יצרן רכב במדריך לרכב מציין מידע מפורט לגבי החלפת השמן במנוע. עם זאת, העובדה היא שמידע זה לא תמיד נכון. ככלל, התיעוד מכיל ערך של 10 עד 15 אלף ק"מ (בכל מקרה, המספר עשוי להיות שונה). אך למעשה, מספר גורמים משפיעים על קילומטראז 'בין החלפות.

10 אינדיקטורים המשפיעים על עיתוי החלפת שמן המנוע
  1. סוג הדלק (גז, בנזין, סולר) ואיכותו
  2. נפח מנוע
  3. מותג של שמן שמילא בעבר (סינטטי, Semy-Synt, שמן מינרלי)
  4. סיווג וסוג שמנים המשמשים (API ומערכת אורך חיים)
  5. מצב שמן מנוע
  6. שיטת החלפה
  7. סה"כ קילומטראז 'מנוע
  8. מצבו הטכני של הרכב
  9. תנאי הפעלה ומצבים
  10. איכות צריכה
הוראות היצרן אינן כלולות ברשימה זו, שכן מבחינת היצרן מרווח השירות הוא מושג שיווקי.

מצבי הפעלה
קודם כל, פעולת הרכב משפיעה על עיתוי החלפת השמן במנוע. מבלי להיכנס למהותם של תהליכים חולפים שונים, כדאי להזכיר שני מצבים עיקריים - על הכביש המהיר ובעיר. העובדה היא שכשהמכונית נוסעת על הכביש המהיר, ראשית, הקילומטראז 'מצטבר הרבה יותר מהר, ושנית, המנוע מקורר כרגיל. בהתאם, העומס על המנוע ועל השמן המשמש בו אינו כה גבוה. נהפוך הוא, אם משתמשים ברכב בעיר, אזי הקילומטראז' שלו יהיה נמוך בהרבה, ועומס המנוע יהיה גבוה יותר בשל העובדה שלעתים קרובות היא עומדת ברמזורים ובפקקים כשהמנוע פועל. הקירור לא יהיה מספיק.

בהסתמך על זה יהיה נכון יותר לחשב כל כמה זמן להחליף את השמן במנוע, בהסתמך על שעות המנוע, כפי שנעשה במשאיות, ברכבים חקלאיים ובכלי שייט. בואו נביא דוגמא. 10 אלף קילומטרים בתנאים עירוניים (במהירות ממוצעת של 20 ... 25 קמ"ש), המכונית תעבור בעוד 400 ... 500 שעות. ואותם 10 אלף בכביש המהיר במהירות של 100 קמ"ש - תוך 100 שעות בלבד. יתר על כן, תנאי ההפעלה של המנוע והשמן על הכביש הבנעירוני קלים בהרבה.

נהיגה במטרופולין משולה בצדק לנהיגה בשטח מחוספס מבחינת האופן שבו היא "אוכלת שמן". זה נכון במיוחד כאשר רמתו בארכובה נמוכה מהממוצע, ואף גרוע יותר כאשר היא מתחת לרמה המינימלית. זכור גם כי במזג אוויר קיצי חם (כמו בישראל) השמן נתון לעומס גדול בהרבה בגלל הטמפרטורה הגבוהה, כולל מהמשטחים החמים של הכבישים.

נפח וסוג המנוע
 
Как часто менять масло


ככל שהמנוע חזק יותר, כך קל לו יותר להתמודד עם שינויי עומס ותנאי הפעלה קשים. בהתאם, על השמן לא תהיה השפעה כה חזקה. עבור מנוע חזק, נסיעה לאורך הכביש המהיר במהירות של 100 ... 130 קמ"ש אין עומס משמעותי, זה יהיה מתחת לממוצע. ככל שהמהירות עולה, העומס על המנוע, ועל השמן, ישתנה בצורה חלקה.

רכבים קטנים (מבחינת מנוע) זה עניין אחר. ככלל, הם מצוידים בתיבת הילוכים "קצרה", כלומר ההילוכים מיועדים לטווח מהירות קטן ולמגוון מהפכות עבודה. בהתאם, מנועי תת-קומפקט חווים עומסים גדולים יותר במצבים קריטיים מאשר במנועים חזקים. כאשר העומס על המנוע עולה, גם טמפרטורת הבוכנות שלו עולה, וגם כמות גזי הארכובה עולה. זה מוביל לעלייה כוללת בטמפרטורה, כולל טמפרטורת השמן.

זה קשה במיוחד עבור מנועים בעלי עוצמה נמוכה תת-קומפקטית (לדוגמא 1.2 TSI ואחרים). במקרה זה, העומס משלים גם עם הטורבו.

גורמים נוספים
זה כולל בקרת טמפרטורה גבוהה (טמפרטורת פעולה), אוורור לקוי של ארכובה של המנוע (במיוחד בנהיגה בתנאים עירוניים), שימוש בשמן לא איכותי או לא מתאים למנוע זה, נוכחות לכלוך בתעלות השמן, סתימת מסנן שמן, טווח הטמפרטורה של השמן.

נחשב כי מרווח החלפת שמן המנוע האופטימלי הוא 200 עד 400 שעות בתנאי הפעלה שונים (כביש מהיר ועירוני יחד), לא כולל עומס מרבי, כולל נסיעה במהירות מקסימאלית וסל"ד מקסימליים.

כמו כן יש חשיבות רבה לסוג השמן בו משתמשים - מינרלי, חצי סינתטי או סינתטי לחלוטין



למה צריך להחליף שמן קבוע
 
Индикация ЭБУ про масло

אינדיקציה ECU לגבי שמן


מה יכול לקרות לרכב אם לא מחליפים את שמן המנוע זמן רב? כדי לענות על שאלה זו, עליך להבין אילו פונקציות הוא מבצע. כל שמן מורכב ממה שמכונה "בסיס" וכמות מסוימת של תוספים. הם אלה המגנים על חלקי המנוע.

במהלך הפעלת המנוע, וגם כאשר הרכב חונה, יש הרס כימי מתמשך של התוספים. מטבע הדברים, בעת נהיגה, תהליך זה מהיר יותר. יחד עם זאת, נוצרים משקעים טבעיים על ארכובה של המנוע, תהליכי חמצון מתרחשים עם רכיבים בודדים של השמן, צמיגותו ואף רמת ה- pH של חומציות. עובדות אלו הן התשובות לשאלה - מדוע להחליף את השמן פעם בשנה לפחות.

ישנם יצרני רכב ויצרני שמני מנוע המציינים כמה זמן להחליף את השמן במנוע לא לפי קילומטראז ', אלא לפי תדירות, בדרך כלל לפי חודשים.

ובתור עומס משמעותי, התהליכים המתוארים בשמן מתרחשים בקצב גבוה עוד יותר. במיוחד בטמפרטורות גבוהות. עם זאת, יצרנים מודרניים משפרים כל הזמן את הטכנולוגיות וההרכבים הכימיים של שמנים שלהם. לכן הם מסוגלים לעמוד בזיהום ובטמפרטורות גבוהות לאורך זמן.

במכוניות מודרניות רבות ECU עוקב כל הזמן אחר כמה זמן להחליף שמן מנוע. מטבע הדברים, החלטה זו מתקבלת על בסיס מתודולוגיה אמפירית. הוא מבוסס על נתונים ממשיים - המספר הממוצע של סיבובי המנוע, טמפרטורות השמן והמנוע, מספר ההתנעה הקרה, הגבלת המהירות וכן הלאה. בנוסף, התוכנית מביאה בחשבון שגיאות וסובלנות טכנית. לכן המחשב מדווח רק על זמן משוער כאשר יש צורך להחליף את שמן המנוע.

למרבה הצער, על מדפי החנויות בכל מיני מדינות בעולם, נמכרים כיום מספר רב של שמני מנוע באיכות נמוכה או פשוט מזויפים. ובהתחשב בכך שלעתים קרובות הדלק שלנו באיכות ירודה, עדיין צריך להתאים את תדירות החלפת השמן. בפרט, אם נדבר על כמה קילומטרים להחליף את השמן במנוע, יש להפחית את הכמות המומלצת בכשליש. כלומר, במקום 10 אלף המומלצים לעיתים קרובות, שנה אחרי 7 - 7.5 אלף ק"מ.

 החלף את השמן לפחות פעם בשנה, לא משנה אם אתה משתמש ברכב או לא.

בואו נפרט את הסיבות וההשלכות של החלפת שמן מנוע בטרם עת:
 
Отложения в двигателе
  • היווצרות משקעים.הסיבות לתופעה זו הן הרס תוספים או זיהום של השמן על ידי מוצרי בעירה בארכובה. התוצאות הן ירידה משמעותית בכוח המנוע, עלייה בתכולת החומרים הרעילים בגזי הפליטה והשחרתם.
  • בלאי מנוע משמעותי. סיבות - שמנים מאבדים את תכונותיהם עקב שינויים בהרכב התוספים.
  • עלייה בצמיגות השמן. זה יכול לקרות מאותן סיבות. בפרט, בגלל חמצון או הפרה של פילמור של תוספים עקב בחירה לא נכונה של השמן. הבעיות הנובעות מכך כוללות קשיים במחזור השמן, בלאי משמעותי של המנוע ואלמנטים בודדים שלו. והרעבת השמן כתוצאה מכך יכולה להוביל לקשיים בהתנעה בהתקררות, במקרים קריטיים אפילו כשל במנוע אפשרי.
  • סיבוב מיסבי מוטות החיבור. הסיבה לכך היא סתימת תעלת השמן בתרכובת מעובה. ככל ששטח החתך שלו קטן יותר, כך העומסים שעוברים עליהם מיסבי החיבור גדולים יותר. בגלל זה, הם מתחממים יתר על המידה וארכובים.
  • בלאי משמעותי של מגדש טורבו (אם מצויד). באופן מיוחד. קיים סיכון גבוה לפגיעה ברוטור. זה קורה מכיוון שלשמן המשומש יש השפעה משמעותית על פיר המדחס ועל המסבים. כתוצאה מכך נוצרים עליהם נזקים ושריטות. וחוץ מזה, שמן מלוכלך מוביל לסתימת תעלות שימון המדחס, מה שעלול להוביל לתפיסתו.
אל תפעיל את הרכב עם שמן שרוף ומעובה. זה חושף את המנוע לבלאי משמעותי.

הבעיות שתוארו לעיל טמונות במכונות הפועלות בסביבות עירוניות. אחרי הכל, היא זו שנחשבת לאחת הקשות ביותר למנוע. להלן כמה נתונים עובדתיים מעניינים שהתקבלו בניסוי. הם יעזרו לך להחליט מתי להחליף את השמן במנוע
.


תוצאות ניסוי עם שמנים

מומחי מגזין הרכב הידוע "זא רולם" ביצעו מחקרים של חצי שנה על כמה סוגים של שמנים סינתטיים בתנאי פעולה בפקקים עירוניים (במהירות סרק). לשם כך המנועים עבדו 120 שעות (מקביל לנסיעה של 10 אלף ק"מ בכביש המהיר) במהירות 800 סל"ד ללא קירור. כתוצאה מכך התקבלו עובדות מעניינות ...

ראשית, צמיגותם של כל שמני המנוע במהלך פעולה רציפה בסרק עד לרגע מסוים (קריטי) פחותה משמעותית מאשר בעת נסיעה "על הכביש המהיר". זאת בשל העובדה שבסרק יש מעבר של גזי פליטה ודלק לא שרוף לארכובה, שם כל זה מעורבב בשמן. במקרה זה עשויה להיות כמות (קטנה) של שמן בדלק.

ערך הצניחה בצמיגות שמן המנוע הוא כ 0.4 עד 0.6 סנטימטרים (צנטיסטוקים). ערך זה נמצא בטווח של %5 עד 6% מהרמה הממוצעת. כלומר, הצמיגות היא בטווח הנורמלי. עם זאת, זה קורה רק עד לנקודה מסוימת.
 
моторные масла


בערך כל 70 עד 100 שעות מנוע (כל שמן שונה, אך המגמה זהה לכולם), הצמיגות מתחילה לעלות בצורה חדה. והרבה יותר מהיר מאשר כשעובדים במצב "כביש מהיר". הסיבות לכך הן כדלקמן. השמן נמצא כל הזמן במגע עם תוצרי בעירה לא מלאה (כמתואר לעיל), ומגיע לרוויה הקריטית שלו. מוצרים אלה הם בעלי חומציות מסוימת, המועברת לשמן. היעדר האוורור והסוערת הנמוכה של תערובת דלק האוויר בשל העובדה שהבוכנה נעה באטיות יחסית מושפעים גם הם. מסיבה זו, קצב שריפת הדלק נמוך מהממוצע, וחדירת גזי הפליטה לארכובה היא מקסימאלית.

הדעה הרווחת כי כמות גדולה של לכלוך נוצר במנוע במצב סרק, לא אושרה בניסוי. עם זאת, כמות הפיקדונות בטמפרטורה גבוהה הייתה קטנה, וכמות הפיקדונות בטמפרטורה נמוכה הייתה גדולה.

באשר למוצרי הבלאי, כמותם גבוהה בהרבה בשמן המשמש במצב "עירוני" מאשר בכמות שהייתה ב"כביש המהיר ". הסיבה לכך היא מהירות הבוכנה הנמוכה וטמפרטורת ההפעלה הגבוהה של השמן (ללא אוורור). בכל הנוגע לפסולת, כל שמן מתנהג בדרכו. עם זאת, ניתן לטעון כי בשל טמפרטורות הפעלה גבוהות ועליית צפיפות, גם הפסולת תגדל.

בהתבסס על המידע שנמסר, ננסה לנתח את הנתונים ולענות על השאלה כמה קילומטרים להחליף את השמן במנוע.

המלצות להחלפת שמן מנוע


לאחר מכן, נתעכב בפירוט רב יותר על השאלה באיזו תדירות להחליף את השמן במנוע. כאמור לעיל, ההמלצות של יצרניות הרכב צריכות להיות מאוד סקפטיות. אל תתעלם מהם לחלוטין, אלא הוסף שינויים משלך. אם אתה נוהג ברכב רק בתנאים עירוניים (על פי הסטטיסטיקה, רוב בעלי הרכבים כאלה), המשמעות היא שהשמן משמש בכבדות. זכרו שככל שפחות שמן בארכובה, כך הוא מתיישן מהר יותר. לכן, הרמה האופטימלית שלו נמוכה מעט מתחת לסימן המקסימלי במדידת המדד.

למעלה כתבנו שזה יותר נכון לחשב את תדירות החלפת השמן לפי שעות מנוע. עם זאת, המורכבות של טכניקה זו נעוצה בעובדה שלעתים קשה להמיר קילומטרים לשעות, ועל סמך מידע זה, לקבל תשובה. הבה נבחן בפירוט רב יותר שתי שיטות המאפשרות, באופן אמפירי, אך מדויק למדי, לחשב כל כמה זמן להחליף את השמן הסינתטי (ולא רק) במנוע. לשם כך, על הרכב שלך להיות בעל ECU המציג את המהירות הממוצעת וצריכת הדלק באלף הקילומטרים האחרונים לפחות (ככל שהקילומטראז 'גדול יותר, כך החישובים יהיו מדויקים יותר).

אז, השיטה הראשונה (חישוב לפי מהירות). לשם כך עליכם לדעת מה המהירות הממוצעת של מכוניתכם באלפי ק"מ האחרונים והמלצות יצרן הרכב לאיזה קילומטראז עליכם להחליף את השמן. למשל, הקילומטראז' לפני החלפת השמן הוא 15 אלף ק"מ, והמהירות הממוצעת בעיר היא 29.5 קמ"ש.

בהתאם לכך, כדי לחשב את מספר שעות המנוע, יש לחלק את המרחק לפי המהירות. במקרה שלנו זה יהיה 15000 / 29.5 = 508 שעות מנוע. כלומר, מתברר שכדי להחליף את השמן בתנאים אלה, יש צורך להשתמש בהרכב עם משאב של 508 שעות מנוע. עם זאת, במציאות שמנים כאלה פשוט אינם קיימים כיום.

אנו מציעים לך טבלה המציגה את סוגי שמני המנוע ואת הערכים המקבילים של שעות המנוע על פי API (מכון השמן האמריקאי):
 
סוג שמןשעות עבודה
מינרלי150
חציסינטטי200
סינטטי מלא 
API SJ/SL250
API SM/SN300-350
פוליאלפאולפינים350-400
אסתרס400-450

נניח שמנוע הרכב מלא בשמן SM / SN, אשר חיי העבודה שלו הוא 350 שעות. כדי לחשב את הקילומטראז' צריך להכפיל 350 שעות במהירות ממוצעת של 29.5 קמ"ש. כתוצאה מכך אנו מקבלים 10,325 ק"מ. כפי שאתה יכול לראות, הקילומטראז 'הזה שונה באופן בולט מזה שמציעה לנו יצרנית הרכב. ואם המהירות הממוצעת היא 21.5 קמ"ש (מה שאופייני יותר לאזורי מטרופולין גדולים, בהתחשב בפקקים), אז עם אותן 350 שעות מנוע נקבל 7,525 ק"מ של נסיעה! כעת מתברר מדוע יש צורך לחלק את הקילומטראז' המומלץ על ידי יצרנית הרכב ב - 1.5 עד 2.

שיטת חישוב נוספת מבוססת על כמות הדלק הנצרכת. כנתונים ראשוניים, עליכם לדעת כמה דלק על פי הוראות יצרן של מכוניתכם "שוטה" לכל 100 ק"מ של נסיעה, כמו כן ערך זה בפועל. ניתן לקחת אותו מאותו ECU. נניח שלפי הוראות יצרן הרכב "לוקח" 8 ליטר / 100 ק"מ, אך למעשה - 10.6 ליטר / 100 ק"מ. הקילומטראז' החלופי נשאר זהה - 15,000 ק"מ. בוא נגזור את הפרופורציה ונגלה כמה המכונית צריכה להוציא תיאורטית על התגברות על 15,000 ק"מ: 15,000 ק"מ * 8 ליטר / 100 ק"מ = 1200 ליטר. עכשיו בואו נעשה חישובים דומים לנתונים בפועל: 15000 * 10.6 / 100 = 1590 ליטר.

כעת עלינו לחשב באיזה מרחק יש צורך לבצע את החלפת השמן בפועל (כלומר, כמה המכונית תעבור על 1200 ליטר הדלק התיאורטיים). בואו נשתמש בשיעור דומה: 1200 ליטר * 15000 ק"מ / 1590 ליטר = 11,320 ק"מ.


עם זאת, שיטת הבדיקה הפשוטה והיעילה ביותר היא בדיקה ויזואלית של מצב השמן. לשם כך, אל תתעצל לפתוח מעתה את מכסה המנוע ולבדוק אם השמן התעבה או נשרף. ניתן להעריך את מצבו באופן חזותי. אם אתה רואה את השמן נוזל מהדיפסטיק כמו מים, אז זה סימן בטוח שיש להחליף את השמן. שיטת בדיקה מעניינת נוספת היא התפשטות הקומפוזיציה על מפית. שמן דק מאוד יהווה כתם גדול ונוזלי שיגיד לכם שהגיע הזמן להחליף את הנוזל. אם כן, פנה מיד לשירות רכב או בצע את ההליך בעצמך.

באיזו תדירות להחליף את השמן במנוע דיזל
לגבי מנועי דיזל, אותו הגיון חישוב חל כאן כמו לגבי מנועי בנזין. רק צריך לקחת בחשבון שנוזל העבודה בהם חשוף להשפעות חיצוניות גדולות יותר. כתוצאה מכך יש צורך להחליף את השמן במנוע דיזל לעיתים קרובות יותר. בנוסף, סולר מקומי הוא בעל תכולת גופרית גבוהה, אשר משפיעה לרעה על מנוע הרכב.

ביחס לאינדיקציות שמספק יצרן הרכב (במיוחד עבור יצרנים מערביים), בדומה למנועי בנזין, יש לחלק אותם פי 1.5עד 2. זה חל על רכבים כמו טנדרים ומשאיות קטנות.

ככלל, רוב בעלי המכוניות המקומיות של רכבים עם מנועי דיזל מחליפים את השמן כל 7 עד 10 אלף ק"מ, תלוי ברכב ובשמן המשמש.

בתיאוריה, בחירת השמן מבוססת על מספר הבסיס הכולל (TBN). הוא מודד את כמות התוספים הפעילים נגד קורוזיה בשמן ומצביע על נטיית התכשירים שלהם ליצור משקעים. ככל שהמספר גבוה יותר, כך יכולתו של השמן לנטרל מוצרים חומציים ומאכלים הנוצרים במהלך החמצון. עבור מנועי דיזל TBN הוא בטווח של 11 עד 14 יחידות.

המספר החשוב השני המאפיין את השמן הוא מספר החומצה הכולל (TAN). זה מאפיין את נוכחותם של מוצרים בשמן המעוררים עלייה בקורוזיה ועוצמת השחיקה של זוגות חיכוך שונים במנוע רכב.

עם זאת, לפני שמחליטים מתי להחליף את השמן במנוע שעובד על סולר, יש להתמודד עם ניואנס אחד. בפרט, האם ניתן להשתמש בשמני מנוע עם מספר בסיס נמוך (TBN) במדינות עם דלק באיכות נמוכה ? במהלך פעולת המנוע, ובהתאם לשמן, מספר הבסיס יורד ומספר החומצה גדל. לכן, זה הגיוני להניח. שצומת הגרפים שלהם בקילומטראז' מסוים של המכונית אומר לנו שהשמן מיצה את משאבו לחלוטין, ואז פעולתו רק הורסת את המנוע. אנו מציגים לתשומת ליבך גרפים של בדיקות של ארבעה סוגים של שמנים עם אינדיקטורים שונים של חומצות ומספרי בסיס. לצורך הניסוי נלקחו ארבעה סוגים של שמנים עם השמות המקובלים של אותיות האלף-בית האנגלי:
  • שמן A - 5W30 (TBN 6.5)
  • שמן B - 5W30 (TBN 9.3)
  • שמן C - 10W30 (TBN 12)
  • שמן D - 5W30 (TBN 9.2)
תרשים

כפי שניתן לראות מהתרשים, תוצאות הבדיקה היו כדלקמן:

שמן A - 5W30 (TBN 6.5) - נוצל לחלוטין לאחר 7000 ק"מ
שמן B - 5W30 (TBN 9.3) - נוצל לחלוטין לאחר 11,500 ק"מ
נפט C - 10W30 (TBN 12) - נוצל לחלוטין לאחר 18,000 ק"מ
שמן D - 5W30 (TBN 9.2) - נוצל לחלוטין לאחר 11,500 ק"מ


כלומר, השמן המתמיד ביותר התגלה כמנועי דיזל עמוסים בכבדות. אילו מסקנות ניתן להסיק על סמך המידע שנמסר:
  1. ערך בסיס גבוה (TBN) הוא קריטי לאזורים בהם נמכר דיזל באיכות ירודה (בפרט עם זיהומים גבוהים ב- S). שימוש בשמן זה יספק לכם פעולת מנוע ארוכה ובטוחה יותר.
  2. אם אתה בטוח באיכות הדלק בו אתה משתמש, אז זה יספיק לך להשתמש בשמנים בעלי ערך TBN באזור 11 עד 12.
  3. נימוקים דומים תקפים גם לגבי מנועי בנזין. עדיף למלא שמנים עם TBN = 8 - 10. זה יאפשר לך להחליף את השמן בתדירות נמוכה יותר. אם אתה משתמש בשמן עם TBN = 6 - 7, במקרה זה, תהיה מוכן להחלפות נוזלים תכופות יותר. 


מסיבות כלליות, יש להוסיף כי במנועי דיזל יש צורך להחליף את השמן לעתים קרובות יותר מאשר במוצרי בנזין. וכדאי לבחור בו, כולל לפי ערך המספר הכולל של חומצה ובסיס.

לסיכום
לפיכך, כל בעל רכב חייב להחליט בעצמו כל כמה זמן להחליף את השמן במנוע. יש לעשות זאת תוך התחשבות בנסיבות הפרט. אנו ממליצים להשתמש בשיטות לחישוב השעות וקילומטראז' שצוינו לעיל (כולל מחשבונים). בנוסף, בדקו תמיד באופן חזותי את מצב השמן בארכובה. זה יפחית משמעותית את הבלאי במנוע הרכב שלכם, מה שיחסוך לכם את הצורך לבצע תיקונים יקרים. כמו כן, בעת החלפה קנו שמנים איכותיים המומלצים על ידי היצרן.

תרגום: איגור יוסופוב 
מקור: https://m.etlib.ru