תחזוקת רכב שגרתית. מה כלול, כיצד לשלוט

כל הנהגים מודעים היטב לכך שתחזוקת רכב היא חלק מהפעלה שלה. עם זאת, עדיין קיימת קטגוריה של בעלי רכבים שמאמינים שאיש אינו זקוק לטיפול רכב שגרתי עם החלפת חלקי חילוף שהומלצו על ידי היצרן וכי זה פשוט כסף ל"אויר"

Техническое обслуживание автомобиля

תחזוקת רכב / טיפול רכב

האם זה באמת כך? מהי תחזוקה מתוכננת או טיפול שגרתי? איך זה קורה? מה כלול בו ובאיזו תדירות יש לעבור למותגי רכבים שונים? האם יש צורך לעשות זאת  ?מומחים עונים על שאלות, מביעים את דעתם ונותנים עצות.

נתחיל בכך. מדוע לערוך בדיקה שגרתית

ראשית כל, עליכם להבין שתחזוקת רכב כשלעצמה הינה אמצעי מניעה שמטרתם למנוע תקלות אפשריות בשלבים המוקדמים. מי שמאמין שאם תחכה שהחלק  ייכשל ואז יחליף אותו יהיה חסכוני יותר מאשר לעבור טיפול רכב מתוכנן, הוא טועה עמוק. בכל שירותי רכב (מוסך רכבים) יגידו שתיקון רכב יקר בהרבה. וגם אם יש רכב חדש של מותג עולמי, חוקי הפיזיקה עובדים על יחידותיה באותו אופן כמו על רכב עם קילומטראז 'גבוה, כך שגם שגיאה קטנה בעבודה או תקלה שנחשפה במהלך האבחנה עוזרת להימנע מהתקלות חמורות או אפילו מתאונות.

ТО для автомобиля

יתרה מזו, בניגוד לרכבים של דורות קודמים, מכונית מודרנית היא קומפלקס של היחידות המורכבות ביותר הנשלטות על ידי אלקטרוניקה, ולכן אי אפשר לוותר על אבחנות מחשב ואמצעים אחרים.

סוגי טיפולים מתוכננים ומה כלול בהם.

תדירות ההחלפה של חומרים וחלקים שונים של מותג רכב מסוים מצוינת במדריך היצרן. הכרת המלצות אלו של היצרן ומתוך התחשבות בקילומטראז 'של רכב מסוים, קובעת את תדירות התחזוקה המתוכננת של המכונית.
יתר על כך, סוגי התחזוקה הבאים מתבצעים עבור כל הרכבים
.

בדיקה יומית הכוללת פעילויות חובה לפני כל יציאה.

Ежеголный осмотр ТО ЕО

הנהג עצמו בודק את מצבו הכללי של הרכב, את מיקום והתאמת המראות האפשריות, הפעלת חיישנים, פנסים, ציוד חשמלי אחר, בדיקת מערכת ההיגוי, בלמים, מצב הרכב - במילה אחת, בדיקת המכונית ואותם פעילויות שניתן לבצע באופן עצמאי

טיפול 1 - תחזוקה, אשר צריכה להתבצע בהתאם לדרישות יצרן הרכב כל 10, 15 או 20 אלף קמ.

ТО 1

בדרך כלל טיפול 1 כולל את הפעילויות הבאות:

  • החלפת מסנן האוויר;
  • החלפת שמן;
  • בדיקת טעינת המצבר;
  • בדיקת מצתים;
  • שימון לולאות;
  • בדקו אויר בצמיגים ואיזון , מילוי אויר במידת הצורך;
  • בדיקת רמת הנוזלים הטכניים עם מילוי במידת הצורך;
  • אבחון מערכות ההיגוי והבלמים, ציוד חשמלי ומערכות רכב אחרות עם טיפול בשגיאות ותקלות שזוהו.
 

טיפול 2 - תחזוקה המתבצעת כל 30 אלף ק"מ. המטרות והיעדים שלו זהים ליעדים ב- טיפול 1, אך עם נפח עבודה גדול ומורכבותם הגבוהה יותר.

ТО 2, 30 000 пробега

  • מסנן הדלק;
  • מסנן תא הנוסעים;
  • החלפת נוזל קירור;
  • החלפת נוזל בלמים;
  • במהלך טיפול 2 ניתן להחליף את חגורת התיימנינג ועבודות אחרות.

תחזוקה עונתית. כמובן, תחזוקה מסוג זה מתבצעת פעמיים בשנה וכוללת אמצעים להכנת הרכב לתנאי מזג אוויר משתנים, כמו החלפת שמן לעונה, צמיגים , בדיקת חימום, מיזוג וכו '.

Сезонное обслуживание

להלן דוגמאות להליכי תחזוקה שגרתיים עבור כמה מותגי רכב. כל תקנה היא מסמך המציין את רשימת האירועים ואת תדירותם.


ישנן תקנות דומות לתחזוקה מתוזמנת של ניסאן, מרצדס, מאזדה. במילה אחת, יש רשתות עבודה לתחזוקה תקופתית של כל המותגים של הרכבים המיוצרים.

כמה עולה טיפול לרכב והאם ניתן לחסוך בזה

ברור שבעל רכב בעל הכשרה טכנית יכול לבצע סוגים מסוימים של עבודה בכוחות עצמו. במקרה זה, בכל אופן , יש לערוך את לוח הזמנים לטיפול ובמידת הצורך,למשל, אבחון מחשב של מערכות או אירועים מורכבים אחרים, עליך לפנות לשירותי רכב.כל זה נכון לרכבים עם קילומטראז 'גבוה. אך במקרה שיש צורך לשמור על אחריות יצרן, אינך יכול לעשות בלי לפנות למוקדי רכב מורשים (מוסך מורשה) ולהעביר את הטיפול עם הסימנים המתאימים בספרי השירות. ניתן לחסוך רק אם מוסך מורשה מאפשר מעבר טיפול עם חומרים מתכלים של בעל הרכב.
 

Как сэкономить на Техническом обслуживании

כיצד לחסוך בטיפול
בנוסף, יש להבין כי מחירי הטיפול בשירותי רכב מורשים גם במסגרת מותג רשמי אחד יכולים להשתנות מאוד. זה חל גם על החומרים שהם משתמשים בהם. הניסיון מראה שאם אתם לא עצלנים מדי, התקשרו לשירותים שונים והשוו מחירים, תוכלו לחסוך עד 20% בעבודה ועד 50% על חומרים.

Обслуживание мотора
המסקנה היא פשוטה. תחזוקה מתוכננת היא הכרחית, אתה יכול לנסות לחסוך עליהם, אך אינך יכול להסתכן את הרכב ולהתעלם מהם!

מקור: autoassa.ru