רכב חדש והוא צורך שמן ? אתה לא לבד

הגיע זמן לקבל תשובה לשאלה המסתורית הזאת...


אז למה זה קורה?

נתחיל מהתחלה. כל אחד שהיה בעלים של רכב ישן ידע  אם מנוע ברכב מתחיל לצרוך שמן אז המנוע כבר עייף ובצדק. אך לצריכת שמן יש כמה סיבות, יותר נכון מכמה מוקדים:

*אחת מהם היא שחיקה של טבעות בוכנה שאחראים על גריפת שמן מדפנות הצילינדר חזרה לאגן השמן בכל פעם שבוכנה נע כלפי מטה בזמן מהלך עבודה או בזמן במהלך יניקה.

*מוקד שני הוא גומיות שסתומים יבשות גורמות לכך שהשמן יחלחל דרכם אל תא השריפה וישרף ביחד עם הדלק ויגרום לפיח בשסתומים ולכלוך בסעפת יניקה ופלטה,  וכמובן לצריכת שמן גבוה.

אם נביט קצת לאחור  אז נראה רוב הרכבים שהיו מיוצרים פעם, בשנים הראשונים לא היו צורכים שמן בכלל.

 אז מה קורה עם המנועים המודרניים היום ?  אתם חושבים שיצרנים במפעל לא יודעים לדייק בייצור  של גומיות שסתומים או בטבעות בוכנה ?

אז ככה

לאור דרישות הגבוהות  של ארגונים האחראים על הורדת כמות המזהמים, היצרנים נדחקו לפינה שבה הם חייבים  להקטין את נפח המנוע ויחד עם זאת להגדיל נצילות  במנוע  וכמובן הקטנת פליטת מזהמים , .אז איך מגיעים לתוצאות האלו ?

פונים לספורט המוטורי ומנסים לשאוב ממנו את כל הטכנולוגיה החיונית שיכולה לעזור בהישג נצילות גבוה יותר במנוע שריפה פנימית.

הורדת משקל  של המרכב ושל המנוע עצמו ע"י מעבר לחומרים קלים יותר כמו תרכובות  אלומיניום שונות, פלסטיק עמיד בטמפרטורות קיצוניות ובעומסים כבדים.

מנועים חדישים מצוידים בבוכנות קלות וקצרות כדי לשפר את זמינות המנוע ולהגדיל את הנצילות  לסיבוב של כל המערכת הארכובה .

                        

בוכנות קצרות בזמן כל מהלך עולות ויורדות אך תוך כדי התנועה הזאת הם נוטות לזוז על פין בוכנה וכמעט להיצמד לצד כזה או אחר של הצילינדר, אך ורק מסיבה זו טבעות בוכנה שאחראים על גריפת שמן מדפנות הצילינדר  לא מצליחות לעשות זאת עד הסוף. שמן כמו  במקרה הראשון נשאר על דפנות הצילינדר ונשרף בתא השריפה.

הרבה היצרנים טוענים במידה והרכב צורך שמן  1 ליטר ל 10000 ק"מ זה תקין. בעקבות חסרון זה קיבלנו המון יתרונות כמו הספקים מרשימים מנפחים קטנים, אמינות טובה והכי חשוב נצילות מנוע גבוה. שימוש במגדיש טורבו כמעט אצל כל היצרנים נותן תוספת משמעותית להספק, והכי חשוב למומנט סיבוב גבוה במיוחד. יחד עם זאת  עקב תצרוכת שמן יצרני הרכב היו חייבים לפתח מערכות נשמים מתוחכמות, וכמובן שימוש בשמנים סינטטיים באיכות הכי גבוה שפותח  במיוחד כדי למנוע יצירת פיח במנוע,  ולתת יכולת שימון גבוה במיוחד בטמפרטורת  שריפה קיצונית .