קסנון ואפילו נורות לד בפנסים - כבר מאה שעבר. רכבים חדשים יוצאים לשוק עם פנסי מטריצה ולייזר. השאלה היא - איזה סוג אופטיקה באמת משפר את האבטחה בחושך, ואיזה מהן היא רק מהלך שיווקי וסחיטת כסף? מומחים בדקו את הנושא.

בעוד שרכבים אוטונומיים עדיין לא חורשים את הכבישים בעולם בהמוניהם, הנהג אחראי על השליטה. ועדיין, אחד הפרמטרים העיקריים עבורו הוא ראות טובה, ולכן מאפיינים כמו נראות והארת הכביש בחושך נותרו חשובים ברכב. לצורך זה המומחים הניחו את כל סוגי הפנסים על המדף.

הם הוצבו במובן המילולי - מומחי איגוד הצרכנים האמריקני, שיש לו מעבדות ואתרי בדיקות משלו, סיפקו מאפיינים מפורטים של כל פנסי הרכבים המודרניים - החל מפנסים הפשוטים ועד לייזר, כמו גם מערכות ראיית לילה מסתגלות וסיבוביות ואפילו רגילות.

אם להסתמך על תיאורים מהפרסום ונשיווק, הסוג החדש של האופטיקה מסוגל לספק תאורה בהירה, קרן אור ארוכה יותר - עד 600 מטר קדימה ואפילו זיהוי הולכי רגל ובעלי חיים כמעט לפני שהם מופיעים על הכביש.
טכנולוגיות תאורה חדשות הן גן עדן אמיתי עבור מעצבי רכבים שיכולים כעת לייצר מראה "מורכב" ויפה למכוניות. אופטיקה הופכת לחתימת "תכונת ההכרה" של מותג או דגם מסוים, לאחר שהתרחקה ממעגלים וכיכרות אחידים. לעתים קרובות, רישום חדש של אופטיקה מבדיל בין מודל מעודכן לדגם מיושן.

והמסקנה הראשונה של המומחים, ללא התחכמויות וללא הסתר: הטכנולוגיות המתקדמות ביותר באופטיקה לא עוזרות לראות למרחק רב יותר - אלה בהיר יותר (וגם לא תמיד) מפנסי הלוגן הנוכחיים. אבל הם בהחלט יקרים יותר.


אור הזרקורים

מדובר על פנסי ערפל בפינות הפגוש הקדמי, המוארים בזה אחר זה בהתאם לזווית ההיגוי ובכך מאירים את הסיבוב. זה לא רע הן בחניון והן בתנועה בלילה בכביש מפותל. מומחי דוחות הצרכנים לא השאירו חוות דעת חד משמעית בבדיקת הפנסים, ולכן המומחים מציעים לצרכנים להחליט אם הם זקוקים לאופציה בתשלום כזה.

קסנון

פנסי קסנון הם נושא כואב לצרכנים . יותר מדי נהגים נאלצו להתמודד עם מה שמכונה קסנון   "קיבוצי  ", המסנוור את הנתיב המתקרב וגורם להמון רגשות שליליים, והוא מאיר גרוע יותר מאשר קסנון רגיל.

פנסי HID הם אופטיים המשתמשים בגז קסנון. אפילו פנסי עדשות להתקנת קסנון אינם מספיקים, מכיוון שאם הפנס לא תוכנן במקור להתקנת קסנון, לא נלקחים בחשבון מאפייני החימום, הגודל והבהירות של קסנון והלוגן.

אך מומחים אמריקאים בכל זאת ניתחו את הקסנון   "הנכון  " . המסקנה הראשונה: בגלל הטמפרטורות הנמוכות, מנורות כאלה מחזיקות זמן רב יותר, אך החלפתן תעלה הרבה יותר. בסך הכל, המומחים לא הבחינו ביתרונות מיוחדים על פני אופטיקה טובה של הלוגן.

פנסי לד

הפנסים הראשיים, שאותם מכנה היצרן LED, יכולים להיות מדריך אור - כאשר זוג דיודות בצינורות מוארים, ממלאים אותם באור, ו- LED - כאשר כל הקו הוא דיודה בוערת. נוריות לד משמשים בעיקר באורות בפנסים אחוריים לאור עלות נמוכה יותר.

ההיסטוריה של תאורת הרכבים החלה במבערי אצטילן ונורות חשמל קונבנציונאליות, ומאז הטכנולוגיה צעדה קדימה.

לנורות לד יתרונות רבים: יש להם תפוקת אור גבוהה יותר, חוזק מכני גבוה ועמידות לרטט בגלל היעדר מנורות ליבון, חיי שירות ארוכים, הם אינם דורשים זמן להתחמם לבהירות מלאה, הם ידידותיים לסביבה וקומפקטיים. לכן בענף הרכב הם הופכים נפוצים יותר עם פרסום כל דגם חדש. אבל לא זול.

נוריות LED משמשות באופן פעיל לציור "משפחתי" מאוד של אופטיקה. עם זאת, פנסי LED מלאים שמטרתם להאיר את הכביש עשויים להיות טובים מאוד - המטריצה ??של מרצדס בנץ S-Class, והלוגן "הסנוור" - עבור סיאט לאון, למשל.


פנסי LED MATRIX

פנסי לד מטריקס - זה השלב הבא. יותר מכך, הוא זמין עבור אוכלוסייה המונית, כפי שהוא מופיע כבר ברכבים ברמה של גולף. בתוך הפנס ישנם יותר מעשרות קטעי לד שאחראים על אורות יום, אור נמוך ואורות גבוהים ותאורת קורות צד , תוך התאמת עוצמת שטף האור, כיוונים וכיבוי בקבוצות לפי הצורך, למשל, כדי לא לסנוור את המתקרבים. מצלמות וחיישנים   "מזהים  " רכב מתקרב או חולף ועוזרים לנווט.

נורית לד מטריקס טובה מאוד, אך גם יקרה מאוד. אגב, בארצות הברית זה אסור כמו כן בעוד מספר מדינות. אבל גם שם, הקסנון גם לא אושר מיד.


פנסי לייזר

פנסי לייזר - הטרנד האחרון, שזמין עד כה רק בפרמיום קלאס - עבור כסף מגונה. למעשה, אור כזה מוצע רק ב- BMW i8 ואאודי R8, וסוגי סדאן מהדור החדש שבדרך. לא במקרה החלו המהנדסים מרכבי הספורט - פנסי לייזר מאירים קדימה לאורך 600 מטר, וזה חשוב לתנועה מהירה.

קרני לייזר כחולות, העולות על פלסטיק מיוחד, הופכות בעזרת מיקרו-שריר (Bosch) ללבן, המאירים את השביל. במהירויות נמוכות פנסים מאירים את הכביש לרוחב ובמהירות גבוהה הם   "מכים  " קדימה. לדברי היצרנים, בהשוואה לפנסי LED של מטריקס,   "לייזרים  " בעלי רזולוציה דינמית גבוהה יותר ומאירים חפצים טוב יותר בחושך. בארצות הברית למשל טכנולוגיה זו אסורה על פי חוק.

מערכות ראיית לילה

מערכות חדשניות ומדהימות של מודיעין צבאי מהסרטים בקולנוע הגיעו לחיים האמתיים, ולפני לא מעט זמן הם אוחדו ברכבי ייצור - מערכות ראיית לילה. כמובן, אנו מדברים כרגע רק על חווית היוקרה (רק לוקס).

בעזרת מצלמות וחיישנים, המכונית מאתרת מראש הולכי רגל ובעלי חיים , תמונותיהם מופיעות בצג המרכזי של הרכב. לפעמים, גם אם מתגלים חפצים ", המכונית עצמה מדליקה תאורה נוספת או קורץ כדי   "להפחיד  " את אלה מהכביש או אפילו   "לצייר  " מסלול בריחה מואר. אך עדיין, התמונה על המסך מסיחה את דעתו של הנהג מהכביש.


מקור: