אתה מומחה בתחום הרכב ואתה חושב שלא נותרה עובדה אחת לא ידוע בעולם מתעשיית הרכב? תן לנו לנסות להפתיע אותך.
הצטיידו בכוס תה ארומטי או קפה, והתיישבו בנוחות על הכורסה - אנחנו הולכים לעולם של עובדות מדהימות כמעט לא ידועות על מכוניות.
12 עובדות מדהימות כמעט לא ידועות על רכבים

 

אילון מאסק אינו המייסד של טסלה מוטורס

 
אילון מאסק הוא לא רק הפנים של טסלה, הוא למעשה טסלה עצמה. הוא מרכז המוח, הנשמה והלב שלה. עם זאת, הוא לא יצר את החברה הזו. כאשר מאסק הצטרף לטסלה, היא הייתה בת למעלה משנהמייסדי חברת "מכוניות חשמליות" היו מרטין אברהרד ומארק טרפנינגאגב, מרטין אברהרד הוא מהנדס ואיש עסקים אמריקאי שבשנת 2007 הוכר כחדשן הטוב בעולם ואחד מ -32 האנשים החשובים ביותר לאנושות.






 

  העבריין תנועה המהיר הראשון בעולם נקנס ב -13 קמ"ש


בשנת 1896, הגבלת המהירות לרכבים בתחומי ההתנחלויות באנגליה הייתה ... 3 קמ"ש בלבד. אבל וולטר
ארנולד, שקנה ​​לאחרונה את מכוניתו הראשונה בחייו, לא היה חובב מגבלות. הוא החליט לבדוק איזו מהירות מקסימאלית יכולה מכוניתו לפתח
לאחר שהאיץ ל -13 קמ"ש, הוא נתפס על ידי שוטרהדבר המצחיק בסיפור הזה הוא שכמו היום גם בובי (המילה הזו מקבילה למילה שוטר באנגליה) היה צריך לרדוף אחרי המפר. אבל הוא עשה את זה על אופניים. בדיווש מהיר ומהיר הוא גם נאלץ להאיץ ל -13 קמ"ש. אגב, עונש  הראשון  על הפרת מהירות מותרת היה 1 שילינג 26 פני.


 





הייצור של בנטלי מולסן  גובה חייהם של 18 פרות

בנטלי מייצרת את המכוניות המפוארות והיקרות בעולם. אבל, ביחס לבנטלי מולסן, העלות הגבוהה הזו נמדדת לא רק בכסף, אלא גם בחיים. חייהם של עד 18 פרות
זה כמות פרות ש\צריך לשחוט כדי לתפור סלון עור אופנתי למכונית אחת זו.

   




 
 לא סוסים אלה רכבים הם כלי רכיבה אקולוגים יותר


לא סוסים אלא מכונית ידידותית יותר לסביבה. כיום, אף אחד לא יעלה על דעתו לקרוא למכוניות המונעות על ידי
ICE "תחבורה ירוקה".

עם זאת, הייתה תקופה בה מכונית העשן השחור ה"מתעטשת "וה"שיעול" היוותה אלטרנטיבה ידידותית לסביבה להובלת סוסים.
בשנים הראשונות של תעשיית הרכב, כל כך הרבה סוסים שימשו בערים גדולות עד שהמטרופולינים נחנקו מהסירחון והמיאסמה של הזבל שהם ייצרולכן, כאשר הייתה  מכונית מצוידת במנוע בהספק של כמה סוסים, האנושות באמת ראתה בכך אמצעי תחבורה נקי.







המכונית האחרונה עם נגן הקלטות יצא בשנת 2011


כיום, לאחר שרכשתם אי שם כזה נדיר כמו קלטת מוסיקה, יתכן שלא תמצאו מכשיר להשמעתו. הטכנולוגיה הזו כבר מתה, ולצעירים שנולדו בשנות האלפיים אין מושג במה מדובר.אבל המכונית האחרונה המצוידת בנגן קלטות התגלגלה מעל פס הייצור לפני זמן לא רב - בשנת 2011. זו הייתה פורד קראון ויקטוריה סדאן. גם במקרה שלו הציוד עם נגן הקלטות הוצע ללקוחות כאופציה מיוחדת.









מוטורולה התקינה את הרדיו הראשון ברכב


רדיו ברכב של מוטורולה - האם אתה משייך את שם מוטורולה לטלפונים ניידים?
תאמינו או לא, מוטורולה התחילה ברדיו. דווקא היא שבשנת 1930 פיתחה והחלה להתקין את מכשירי הרדיו הראשונים במכוניות.
אז זה היה מותרות אמיתיים - זה עלה 110 דולר (היום זה שווה ערך ל -3000 דולר), למרות העובדה שהמכונית עצמה יכולה לעלות 650 דולר. ועוד עובדה מוזרה - באותן שנים, התקנת הרדיו על המכונית דרשה מאמצים של שני אנשים במשך שבוע לפחות.









75% מהמכוניות שנבנו בכל ההיסטוריה של רולס רויס ​​עדיין בשימוש


כעת מיוצרים בעולם כ- 75 מיליון מכוניות חדשות מדי שנה. ועשרות מיליוני ישנים הולכים להטמנה ומיחזור. לכן, קשה להאמין שלייצור רכב כלשהו יש עדיין את רוב המכוניות המיוצרות בכל ההיסטוריה שלה.
אבל רולס רויס ​​הוא מלך היצרנים. על פי נתונים סטטיסטיים, 75% מכלי הרכב שלה עדיין נמצאים בשימוש.






המראה האחורית הומצאה למכונית מירוץ


מראה אחורית היא כעת תכונה הכרחית לכל רכב. אך במקור היא הומצאה על מנת להקל על מכונית המירוץ. "מה הקשר בין המראה האחורית למשקל המכונית?" אתה בטח שואל. הישיר ביותר!
מכונית המירוץ מרמונט 32 בשנת 1911, במרוץ אינדיאנפוליס 500 האמריקאי, החליט הטייס ריי הארון להבהיר את מכונית הספורט הצהובה שלו Marmont 32.
באותן שנים, מכוניות ספורט היו דו מושביות. במושב הקדמי היה הטייס, מאחור - המכונאי, ששימש גם כנווט, כשהוא מציין לנהג מה קורה מאחור.
ריי הארון החליט לנטוש את המכונאי - במקומו, הוא הצמיד מראת יד רגילה על המכונית. אז מכונית הספורט הפכה להרבה יותר קלה, והארון הצליח לנצח במירוץ.







המכונית הפכה למה שהיא, בזכות האישה


קרל בנץ לא היה הופך לחלוץ מפורסם בתעשיית הרכב לולא אשתו היפה ברטה.
ברטה הייתה משוכנעת שיצירת בעלה יכולה להפוך את העולם. וכשהממציא היה נואש לחלוטין למכור את יצירתו בתלת הגלגלים, היא לקחה שני בנים מתבגרים, נכנסה ל"רכב שלו עם מנוע גז", ויצאה למסע ארוך - לאמה בעיר אחרת.
בדרך ברטה התמודדה עם בעיות טכניות רבות, אך לא ויתרה. וכשחזרה הביתה לבעלה, היא שכנע אותו לצייד את הרכב בהילוך שלישי, מיכל דלק, להחליף את מערכת קירור המנוע ולעשות מחדש את רפידות הבלם העשויות חסרות התועלתזה הטיול שלה והאמונה בגאונותו של קרל בנץ ששינה לחלוטין את עולם הרכב.




בקרת שיוט שהומצא על ידי האיש העיוור


בקרת שיוט, שהיא למעשה הצורה הבסיסית של נהיגה עצמית ברכב, הומצאה עוד בשנות החמישים.
מחברו היה ראלף טיטור, שאיבד את ראייתו לחלוטין בגיל 5.
משולל היכולת לראות, טיטור בכל זאת היה גאון מלידה. הוא חלם לעצב מכוניות, להאמין שמהנדס אמיתי לא צריך לראות, העיקר לחשוב בתמונות. למטרות אלה הוא אימן את עצמו בשמיעה מצוינת, רכש רגישות מדהימה של כפות ידיו ופיתח מערכת אוריינטציה מיוחדת בחלל. הוא הצליח לסיים את לימודיו באוניברסיטה ולהיות מהנדס. ובקרוב הוא יעמוד בראש חברה המפתחת מנועים עבור הצי האמריקני.היסטוריית בקרת השיוט בשנת 1948, טיטור, מודאג מבעיית הנהגים שנרדמו בנהיגה, החל לעבוד על המצאת מכשיר ה- Speedostat שיכול לעזור לנהגים. רק כעבור 10 שנים הוא קיבל פטנט על כך. ובאותה שנה, 1958, נמכרה בקרת השיוט המודרנית על ידי קרייזלר כהצעה אופציונלית לדגמי מכוניות יוקרה.







בתחילת המאה העשרים היו יותר כלי רכב חשמליים מאשר מכוניות עם מנועי בעירה פנימית
.


בנזין נחשב בעיני ממציאים רבים בתחילת המאה הקודמת כדלק "לא מתאים במיוחד" למכוניות. כתוצאה מכך, בשנת 1900, כ- 40% מהמכוניות שפועלות בכבישי העולם היו מצוידות במנוע קיטור. 38% - חשמל. אך מכוניות על בנזין היוו לא יותר מ -22%.








מרבית המכוניות הפרטיות חונות 95% מהמקרים, ולא מונעות


זה אבסורד, אבל נכון. המכונית שאנו קונים בישביל לנועה מרבית "חייה" מחכה לנו מתחת לבית, למשרד או למרכז הקניות.
כמובן שמדובר בממוצעים. יש בעלי רכבים שמשתמשים במכוניתם באופן פעיל, אך נהגים כאלה הם במיעוט.
אז בפעם הבאה שבא לכם לבזבז הרבה כסף על מכונית יקרה חדשה, חשבו עליה, האם זה באמת שווה את זה? האם לא יתברר שלרוב הוא יעמוד איפשהו ולא ינהג?





מוקר-www.autocentre.ua