פעם, בתקופה שלאחר המלחמה, באחת מחנויות הצבא האמריקני שהתבססו בגרמניה, גילה הנס הנלהבקבוק מפח המכיל תערובת נוזלית מיוחדת לתוספות בשמן מוטורי ונמכר תחת מותג סחר לא מוכר באותה תקופה"Liqui Moly". תערובת זו הייתה אמורה להגן על הציוד מנוע מפני נזק במקרה של אובדן פתאומי של שמן מנוע. התערובת הכילה מוליבדן דיסולפיד (MoS2) - אבקת פיזור בצבע אפור כהה, שהעניקה למוצר תכונות הגנה ושימון מדהימות. המאפיינים הללו הם שהעניקו הגנה נוספת למנועי המטוסים האמריקנים כאשר נגרם נזק למיכל השמן ונזילת שמן המנוע. חלקי מנוע מוגנים בתוסף מוליבדן דיסולפיד, אשר נותנת לטייסים זמן נוסף לנחות בבטחה כאשר המטוסים נפגעים .

בשנת 1955 קנה הנס הנלה את הזכויות על הסמל המסחרי Liqui Moly ופטנט לתוסף על בסיס דיסוליפיד מוליבדן. ב 31 למרץ 1957 הנס הנלה הקים את Liqui Moly GmbH, ששנה לאחר מכן התיישב במרכז העיר ברחוב אולגסטרסה (אולגסטראסה). כאן החל המוצר הראשון של החברה - התוסף בשמן מוטורי (Oil-Additiv), המיועד ואז הקיצור "Kfz-1". בשנים הראשונות של החברה, מוליבדן דיסולפיד היה חלק בלתי נפרד מכל המוצרים: Kfz-1 (תוסף בשמן מנוע), Kfz-2 (תוסף בשמן הילוכים), Kfz-3 (חומר סיכה אוניברסלי) ו- Kfz-4 (משחת הרכבה). אלה ארבעה מוצרים שהרכיבו את תוכנית המוצר הראשונה. וגם כעת, מוצרים המבוססים על דיסריפיד מוליבדן תופסים חשיבותרבה במבחר החברה.

בתחילת שנות ה -70 חודשה תוכנית זו בקבוצות מוצרים חדשות - חגורות בטיחות ומושבים לילדים לפנים הרכב, ובשנת 1973התוכנית חידשה תוספי דלק. שילוב מוצרים הנ"ל שימש בהצלחה לאורך שנות ה -70 והפך לעסקי הליבה של החברה, מה שמביא את עליונותה בשוק התוספים בגרמניה, אותה החזיקה החברה בביטחון עד היום. בעקבות המסורת, שמני המנועים הראשונים של Liqui Moly, המיוצר בארבע שיעורי צמיגות, כלל מוליבדן דיסולפיד, שהעניק הגנה אמינה מפני שחיקה.

 עם הזמן המראה של לוגו החברה השתנה. מהאותיות הפשוטות "LM", שני אותיות קטנות שאיות "LM Liqui Moly ", וגם צבע הלוגו השתנה - הוא הפך מצבע אחד לשילוב כחול-אדום-לבן.

 בשנות ה -70 החברה עשתה את הצעדים הרחבים הראשונים בפרסום, וארגנה את הקמפיין הפרסומי והשוווקי הראשון   שהפכו לסנסציוניים באותה תקופה ואף נזכרים עד היום. שתי חיפושית פולקסווגן (פולקסווגן-כפר) הקיפו את האגם הגדול ביותר Bodensee בגרמניה, שיש במערכת השימון במקום שמן, בלבד תוסף עם דיסוליפיד מוליבדן (MoS2-Oeladditiv). זה הוכחה נהדרת לאיכות מוצרי Liqui Moly שזכתה לתהודה רחבה בתקשורת. לאחר מכן, המותג והמוצרים של "Liqui Moly" החלו להופיע כל העת ולהתפרסם גם במכוניות וגם ב-ספורט מוטורי.


בשנות ה -70 החלה הצליל הראשון בחו"ל. הונגריה, יוגוסלביה לשעבר, אוסטריה ושוויץ היו המדינות הראשונות בהן החלו להימכר תוספי לקווילי מולי. כמו כן נעשו המשלוחים הראשונים למדינות מעבר לים כמו צ'ילה וארגנטינה.

רמה נוספת של הצלחה הושגה עם הכניסה לעסקי שמן מנועי בסוף שנות ה -70. היום, תודות לעבודה מוכשרת, החברה היא מהמובילות בתחום זה ויש לה אחת מהתוכניות המוטוריות המקיפות ביותר שמנים לכל סוגי המכוניות.

שנת 1978 הייתה משמעותית במיוחד עבור החברה. בשנה זו החלה החברה לייצר תוספים במפעל משלה. מהסיבה הזו היה המעבר הבא והאחרון של החברה לאזור התעשייה - מחוז אולם-ליר, שם עכשיו מפעל החברה ממוקם. עם השנים, מגוון המוצרים מתרחב ללא הרף, הופיעו קבוצות מוצרים חדשות: מוצרים לטיפול לרכב ולתיקונו, גריזים שונים, משחות וכו '. אחר כך עקבו אחר קווי מוצרים אחרים: חומרי עזר עבור טיפול בלכה, פלסטיק, כמו גם תוכניות מוצרים לציוד גינון, אופנועים, אופניים ואפילו כלי נשק,שתפסו את מקומם כראוי במבחר החברה. עם הזמן נוספו עוד כמה קווי מוצרים: דבקים,חומרי איטום, נוגדי קורוזיה וכו '. כתוצאה מכך נוצר מגוון שלם של מוצרים תחת תוכניות מקצועיות מוצרים לשירות, אמצעים לטיפול ותיקון מכוניות, אופנועים, סירות מנוע, אופניים. עקרון העבודה - "הכל ממקור אחד", הגדיל את הפופולריות והמחזור של החברה. יש לציין שכמעט כל המוצרים פותחו במעבדה של החברה בשיתוף פעולה הדוק עם יצרני הרכב ולכל התחומים אנו מציעים את הכלים הדרושים, ציוד ותמיכה אחרת.

בשנת 1983 קיבלה החברה החלטה חשובה ביחס לשוק הגרמני. היא מתחילה משלוחים סדירים לחנויות בנייה מרכזיות. חומרים, ציוד ומוצרי צריכה אחרים. כך, ניתן היה למצוא מוצרים של ליקולי מולי על מדפי החנויות של כל רשתות שיווק ידועות ברחבי גרמניה. באותה שנה העביר היוצר והמנכ"ל של החברה, הנס הנלה, את הנהלת החברה לבנו רודולף, שעמד בראש החברה עד 1993. מאוחר יותר הוחלף בדואט - יוהנס הנלה (יוהנס הנלה) וארנסט פרוסט (ארנסט פרוסט).

השלב הבא עבור החברה היה לספק למרכזי שירות ציוד בחינם להחלפת שמן מנוע, בכפוף לרכישות רגילות. כך, התוכנית "סדנאות רכב", אשר בנוסף אישרה את עמדת החברה בשוק השמן והנפט.

1987 הייתה שנת הקמת קנקן ממותג לשמן מוטורי בצורה בלעדית, אשר בהצלחה משמש עד היום. הופעתה קבעה את היחס הרציני הנוסף לחברות המתחרים העיקריים בשוק הנפט. החברה נותרה לאורך כל פעילויות מספר 1 באזור שותף הזן את שאילתת החיפוש שלך ...

קטלוג בסיס ידע אודות פורום חדשות החברה בשוק הגרמני לכימיקלים ותוספים לרכב זכתה החברה בהדרגה להכרה בשוק שמנים מוטוריים. במשך שנים רבות החברה הייתה נותנת החסות לספורט אוטומטי ומוטורי. כך, למשל, בשנת 1989 החברה הייתה ספונסרית צוות פורמולה 1 של AGS.

עם כניסתו של ארנסט פרוסט בשנת 1990, כמנהל שיווק ומכירות בחברה, עשה שינוי גלובלי. מכיוון שעבודה עם נציגים בלעדיים כחלק מהגדלת התחרותיות הפריעו להתרחבות הפצת החברה, כל החוזים הבלעדיים הופסקו וכך נוצרו תנאים ליצירת קשרים אחרים לעבוד עם שותפי מכירות חדשים. צעד מכריע זה זכה להצלחה חסרת תקדים והגדלת המחזור. אבל החשוב ביותר היה ביטול התלות המסוכנת בלקוחות בלעדיים, מה שהפריע להתפתחות החברה. באותו הדבר הלוגו עבר שינוי נוסף: במקום הטקסט המורכב "LM Liqui Moly", הלוגו הפך להיות קליל ומחמיר איות "LIQUI MOLY".

במחצית השנייה של שנות ה -90 הופיעו סיכויים חדשים לפיתוח יצוא עבור החברה. אם זה היה אפשרי לפני כן להתפתח רק בכיוון המערבי (אירופה, אמריקה), אז עם קריסת ברית המועצות והופעתם של מדינות עצמאיות בשטחו של הגוש הסוציאליסטי לשעבר, השוק החל לבנות מחדש באופן משמעותי. רוסיה,אוקראינה, קזחסטן, ואחריה מדינות אסייתיות כמו סין, יפן, טייוואן, סינגפור היוו במה חדשה.

בשנת 1998, ארנסט פרוסט, לאחר שקנה ??את כל המניות, הפך לבעלים היחיד של LIQUI MOLY. עם ההנהגה של ארנסט פרוסט, האיכות שירות ושביעות רצון לקוחות הפכו יותר מתמיד למשימת השיווק העיקרית של החברה. לחברה מספר רב של חומרי קידום מכירות ומידע שתורמים ישירות העלאת מודעות המותג LIQUI MOLY: חוברות, קטלוגים, מוצרי מזכרות. ניתן לראות את המותג LIQUI MOLY בתערוכות ואירועים שונים וכן בפרסום בתקשורת.

הרמה הגבוהה של מכירות מוצרים נתמכת על ידי פעילויות שיווק רבות, אשר מספקים הצלחה משמעותית הן בארץ ובעולם. החברה תומכת במגוון אירועים לא רק בספורט אוטומטי ומוטורי, אלא גם בספורט אחר: פורמולה 1 של מים, כדורגל, הוקי, כדורסל, כדורעף, טניס, סקי, ספורט יריות וכו '. כמובן שההישג הגדול ביותר היה התמיכה של צוות ירדן במירוצים "פורמולה 1".


בשנת 2002 חל שינוי הלוגו האחרון.

הלוגו החדש הפך מחמיר וסולידי יותר. כבר בתחילת שנות האלפיים, שורה חדשה של שמנים מוטוריים הופיעה במבחר החברה. זוהי סדרה מהפכנית של שמני MOLYGEN ממותגים, על שיוחלף בשנת 2013 בדורו החדש - MOLYGEN NG. כמו כן, קו חדש של שמנים מתמחים - TopTec ו- Azia ו America. מגוון שמני ההילוכים גדל והופיע מגוון שמני ההילוכים המומחים של TopTec. העיצוב השתנה בהדרגה קווי מוצרים כימיים אוטומטיים וקוסמטיקה אוטומטית. עכשיו לכל הקוסמטיקה האוטומטית יש מכלול צהוב-כתום, וציורים המתארים צנצנות של מוצרים כימיים אוטומטיים פוקוס. ובשנת 2012 החל שינוי הדרגתי בקו השמנים המוטוריים שכתוצאה ממנו נעשה הרבה יותר קל לנווט את הגוון. בשנת 2013 הוצגה תוכנית אופנועים חדשה אשר שודרגה והורחבה משמעותית. בשנת 2014 החברה ביצעו עבודות עיקריות למודרניזציה של הייצור, והעלו משמעותית את הפרודוקטיביות. בשנת 2016 עודכנה תוכנית הסירות ועיצוב קוסמטיקה אוטומטי.

בשנת 2017 חגגה החברה 60 שנה להיווסדה, קבעה שיאים חדשים מבחינת מכירות וסימנה 7 שנים למעמד המותג הטוב ביותר!

בשנים האחרונות LIQUI MOLY הפך למשתתף בולט באירועי הספורט הגדולים ביותר על פני כדור הארץ. מאז 2017 המותג רשמי נותן החסות לאליפויות העולם בהוקי. כמו כן, תמיד ניתן לראות את לוגו החברה במהלך ההתחלות העיקריות ביאתלון, סקי, זבובים, קפיצות ממקפצה וספורט חורף פופולרי אחר. בספטמבר 2018 מועדון הכדורסל הפופולרי ביותר בשיקגו בולס ו- LIQUI MOLY חתם על הסכם שיתוף פעולה, במסגרתו ממוקם לוגו החברה בזירה הביתית של מועדון ה- NBA. מאז 2019, LIQUI MOLY הפך הספונסר הרשמי של מרוצי המכוניות המלכותיות בפורמולה 1.


כיום החברה מיוצגת ביותר מ -130 מדינות. נתח היצוא הוא יותר מ 50% ממחזור החברה. המספר גדל מדי שנה שותפים זרים, העוסקים באופן פעיל בשיווק מוצרים במדינותיהם וכמובן הפופולריות הבינלאומית של המותג. תודות לכך במשך תשע שנים ברציפות LIQUI MOLY מקבל את תואר "המותג הטוב ביותר בגרמניה (על פי סקר שפורסם בפרסומי גרמניה המובילים: Auto Bild, Auto Zeitung, Auto Motor und Sport, Motor Klassik). בנוסף בשנת 2019, LIQUI MOLY זכתה לראשונה בפרס של קוראי מוטורד, המגזין האירופי הפופולרי ביותר בנושא אופנועים.

מקור: LIQUIMOL.RU